בכל נושא של עיצוב קיר לבית, שעון קיר מהווה אובייקט דקורטיבי. כיום ניתן למצוא שעוני קיר שמגיעים במבחר סגנונות, צורות וגדלים שונים, כך שאפשר להתאים כל שעון לסגנון העיצובי השולט בבית או במשרד שלנו.

לפניכם מדריך קצר הכולל הכרות עם הקונספטים והסגנונות השכיחים בין השעונים המיועדים לתלייה על הקירות וטיפים כיצד לבחור את הדגמים האולטימטיביים עבור סביבת המגורים שלכם.

סודות קנה המידה בעיצוב קיר עם שעון

מיקום השעון הוא קריטי הן ברמה העיצובית בקטע האסתטי שלו והן לכך שתוכלו לראות מה השעה בכל רגע נתון מזוויות שונות, בעודכם יושבים על הספה או מתעוררים בבוקר במיטה.
לכן, לעיצוב קיר בחלל צר מידות לרוב נעדיף דגם מיניאטורי קטן יחסית בעוד בחלל רחב ידיים ההעדפה תהיה לדגם גרנדיוזי ומאסיבי וגדול יותר, שלא ילך לאיבוד על קיר גדול. שימו לב גם שאתם ממקמים את השעון במרווח מאובייקטים אחרים על מנת להעניק לו את המקום שלו.

שאלה של סטייל

ישנם דגמים רבים לשעוני קיר במגוון רחב של עיצובים מודרני, וינטאג’ וסגנון נורדי, שמוסיף טאץ’ ייחודי ומתמזג בכל מרחב ושומר על רלבנטיות לאורך זמן.
בכל מקרה, בדקו מה מתאים יותר לחלל שלכם: האם שעון שימשיך את הסגנון השולט במרחב בין אם הוא מודרני או קלאסי ויתמזג עמו בהרמוניה או למשל, דגם בעל סגנון מנוגד שמעצם הקונטרסט שלו בחיבור עם הפריטים האחרים יבלוט על הרקע הכולל ויצרו נקודה של עניין.
כנ”ל בכל הנוגע לגוונים של הדגם שגם הם משפיעים על העיצוב שלו ועל העיצוב הכולל: האם תרצו דגם בהיר או דגם כהה, כאשר דגם בהיר עשוי להיבלע על רקע של קיר בהיר גם הוא בעוד דגם בגוון כהה יבלוט על רקע של קיר בהיר. הצורניות אף היא קריטית: ישנם דגמים מאורכים שמוסיפים ממד ייחודי לכל קיר במיוחד בקירות פותחים כמו של הכניסה לבית, המבואה, קיר אינטגרלי בסלון.  

מה בין מספרים וחומרים?

פרמטר נוסף שמשחק תפקיד מהותי בבחירה באובייקט המבוקש ביחס לעיצוב של כל חדר וחדר קשור לחומרי הגלם מהם עשוי השעון קיר.
האם מדובר בעץ או מתכת, מסגרת בולטת, זכוכית, פלסטיק וכיצד החומרים הללו משתלבים בין פריטי הבית האחרים וכן תלוי גם בסגנון מינימליסטי או אקסטרווגנטי. ישנם דגמי פורניר שיכולים להתמזג בסינרגיה עם כל חלל ודגמים מתכתיים מסקרנים.
רכיב נוסף שכדאי לתת עליו את הדעת הוא של נושא המספרים – האם זה יהיה שעון עם ספרות, ספרות רומיות או למשל, פסים מבחינה פרקטית ועיצובית, תלוי גם בגילאים של בני הבית, ילדים קטנים לא תמיד ידעו לקרוא שעון של ספרות רומיות או של אלמנטים ייצוגיים כתחליף למספרים. כמו כן, ישנם שעונים דיגיטליים בטכנולוגיית LED למי שמחפש טכנולוגיה מתקדמת לעומת שעונים בעלי אסתטיקה נוסטלגית בניחוח של פעם שחביב על רבים במיוחד כאשר המחוגים מתפקדים כאלמנט עיצובי בפני עצמו.

שיקולים נוספים אליהם כדאי להתייחס הם: נושא של עמידות ותוחלת החיים של החומר במיוחד בסביבה רטובה יותר כמו המטבח או טקסטורה כמו מרקם של פסים שמעניק טאץ’ ייחודי במיוחד על רקע של קירות חלקים. כדאי לרכוש שעוני קיר בהם מורגשת ההקפדה על הפרטים הקטנים ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *