הציבור הישראלי אוהב לארח ולהתארח. הישראלים אוהבים לאכול ביחד, בשבתות, חגים, מועדים וכן הלאה. לא רק זה, אלא שכאשר אנחנו משקיעים בפינת האוכל, אנחנו משקיעים בלב הפועם של הבית שלנו. זה המקום בו אנחנו יכולים לשבת עם הילדים ולאכול ארוחת ערב, במקרים מסוימים שולחן האוכל יהפוך לשולחן העבודה וכן הלאה. אבל מאיפה מתחילים? איך עיצוב פינת אוכל יכול להשפיע על הצרכים שלנו בדיוק? אספנו עבורכם כמה טיפים והמלצות שיעזרו לכם לבחור נכון.

קודם כל, הגדירו את הצרכים שלכם

היום אפשר למצוא רהיטים מגוונים, אשר לא רק משווים מראה קצת אחר לחלל בכל פעם, אלא, כאלו שניתן להתאים אותם לצרכים שלנו. לצורך העניין, אם אתם מתגוררים בדירה קטנה יחסית אבל אוהבים לארח. הכי נכון יהיה לבחור שולחן מתכוונן. כזה שאפשר לפתוח ולסגור בלי בעיה. במקרה אחר, יכול להיות כי דווקא אין לכם בעיה של מקום ואתם מחפשים פינת אוכל קלאסית למשפחה מרובת ילדים. אז דווקא תרצו לבחור בשולחן גדול ורחב ידיים. אנחנו לא יכולים להגיד עבורכם מה אתם צריכים בדיוק, אבל כן היינו ממליצים לכם להישאר ספציפיים עד כמה שניתן. קחו דף ועט ונסו לרשום לעצמכם אילו שימושים אתם מתכוונים לעשות בפינה הזו ומה היה יכול לעזור לכם לשמור על סדר, לארח בכיף, לבשל בלי בעיה וכן הלאה.

הוסיפו נגיעה אישית לעיצוב פינת אוכל

אז באמת אנחנו יכולים לדבר שעות רבות על תהליך עיצוב פינת אוכל, ועל איך שינויים קלים יכולים להשפיע על פינה זו בצורה דרמטית. למשל, אם נניח מפות שולחן מיוחדות וקערות פירות על השולחן ניתן לאזור הזה בבית מראה חמים, מזמין וביתי. אם נניח מגש עץ ועליו נדליק כמה נרות, ניצור תחושה של מעון חמים, כפרי, בערב חורפי קר. איך נבחר את הפריטים שישלימו את התמונה בצורה מדויקת? יש לנו כמה טיפים בעניין הזה:

ראשית, התייחסו לקו העיצובי של הבית כולו:

בסוף, עיצוב פנים הוא יצירה של הרמוניה בתוך החלל. אנחנו רוצים לקחת פריט מפה ומשם וליצור תמונה שלמה, רחבה, של בית נעים, נוח ומזמין. אם הבית מעוצב בסגנון כפרי או בוהו שיק, הניחו על השולחן פריטים ההולמים עיצוב ‘רטרו’, כלומר, פריטים המזכירים לנו תקופות יפות בעבר ועם אינטרפטציה הופכים מיוחדים דווקא על שולחן האוכל. אם בחרתם לעצב את הבית בסגנון מודרני, אז דווקא היינו בוחרים אלמנטים ‘קלאסים’ בצבעים מונוכרומטיים. כלומר, תמיד תבחרו בפריטים שיכולים להתכתב עם אלמנטים נוספים בבית.

בחרו פריטים המתכתבים עם פלטת הצבעים בה בחרתם:

יש מי שאוהבים לעצב את הבית בפריטים לבנים ובהירים. יש מי שאוהבים דווקא פלטת צבעים חמים כמו צהוב, חום אדמה, כחול אפור וכן הלאה. העיקר הוא להבין איך לקחת אלמנט מסוים ולראות אותו מתכתב עם אלמנט נוסף באותו החלל. למשל, אתם יכולים להניח על אחד הכיסאות כרית בגוונים בהירים ועל השולחן אגרטל בצבע לבן. כך תיצרו קשר, חיבור, בין אלמנטים שונים בתוך פינת האוכל שלכם.

שימו לב לחומרי הגלם בהם אתם משתמשים:

כל חומר גלם נותן לנו אסוציאציה אחרת. עיצוב פינת אוכל קלאסית עשויה עץ מלא, מייצרת תחושה של בית קלאסי, עם נגיעות של רטרו וכיוצא באלו. לעומת זאת, פינת אוכל שעשויה חומרים המשלבים ברזל ועץ, יוצרת תחושה של עיצוב מודרני ורלוונטי לתקופה. אין נכון ולא נכון כמובן. הכל תלוי בבחירה ובטעם האישי שלכם.

ליהנות מהדרך של עיצוב פינת אוכל זה הכי חשוב

כאשר אתם נהנים מתהליך העיצוב ולומדים איך לעשות אותו נכון, הוא הופך לסוג של הרפתקה. למדו ליהנות מהדרך. אתם תראו איך העבודה שלכם הופכת מדויקת ואיך אתם לומדים לעצב את הבית שלכם בדיוק כמו שתמיד רציתם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *