כתמים בבדים וריפודים הם חלק מהיום יום של כולנו בבית, הרי ידוע שאי אפשר באמת לשמור בצורה סטרילית בדים שאנו משתמשים בהם ביום יום. זה מתרחש בריפוד הספות בבית, במזרונים וגם בווילונות, כריות נוי כיסויי מיטה וכדומה. במאמר הבא נסביר מה עושים עם כתמים בווילונות וכריות נוי ואיך אפשר לטפל בכתמים שלהם בצורה טובה.

מה שאפשר לכבס מכבסים

בניגוד לריפודים של ספות או ניקוי בדים ייחודיים, ניקוי כריות נוי ווילונות, לרוב ניתן לכיבוס. איך יודעים זאת? יש כמה סימנים שיעזרו לכם.

לרוב יהיו רשומות לכם הוראות כיבוס המסבירות על איזו טמפרטורה לכבס ובאילו חומרים אסור להשתמש.

תווית שמסבירים בה כי ניתן לכבס, מאפשרת לרוב להשתמש בנוזלי הכביסה המוכרים לנו לבגדים. במצב כזה, ניתן להכניס וילונות וכיסויי כריות לכביסה ללא בעיה. רק קחו בחשבון שיכול להיות שתצטרכו לגהץ אותם לאחר מכן.

חשוב לציין, שעל אף האפשרות לכיבוס, עדיין יש כתמים שלא יורדים כך סתם בכביסה. אם אין מניעה, יכול להיות שהשרייה בחומר לניקוי כתמים תעזור בחלק מהמקרים.

בכתמים נקודתיים מטפלים באופן נקודתי

פעמים רבות הכתמים הבעייתיים הם אלו שנראים על הווילונות או הכריות באופן נקודתי. אלו כתמים שלעיתים לא תצליחו להסיר בעזרת כביסה ואפשר לומר שקיים מצב שהיא דווקא תעשה ההפך ותקבע את הכתם.

במקרה כזה כדאי לעבוד באופן נקודתי על הכתם ולנסות לשים עליו מסיר כתמים. לפעמים זה באמת יעזור להסיר אותו ולפעמים זה לא יצליח.

מעבר למסיר כתמים, ישנם גם אמצעים נוספים שכדאי לנסות. אם מדובר לדוגמא בכתם שמן, ידוע כי נוזל כלים יכול לעזור מאוד.

אף פעם לא כדאי לשפשף את הכתם – ניקוי כריות נוי

אחד הדברים שאסור לעשות כשעושים ניקוי כריות נוי ובכלל ניקוי בדים וריפודים הוא שפשוף של הכתם. כשאתם משפשפים את הכתם, אתם למעשה עושים פעולה הפוכה שגורמת לו להיטמע יותר בתוך הבד.

ההיטמעות של הכתם אינה טובה מהסיבה שהיא מרחיקה אתכם מהמטרה, להסיר אותו. אם מדובר בכתם טרי שהוא עוד רטוב, קחו מטלית או נייר סופג ונסו לספוג את הכתם עד כמה שאפשר ולאחר מכן לכבס את הבד עם נוזל הסרת כתמים.

תמיד יש לבדוק באזור פחות בולט את חומר הניקוי

אם החלטתם לבצע ניקוי ריפודים או בדים בעצמכם, תמיד בדקו באזור פחות בולט את ההשפעה של חומר הניקוי.

מטרת הבדיקה היא למנוע נזקים גדולים יותר שעשויים להתרחש כשיש חוסר התאמה בין החומר לבד. במידה ולא ראיתם שום תופעה מוזרה או נזק לבד במקום זה, אתם יכולים להיות בטוחים להשתמש בחומר הניקוי.

אם אין לכם מושג מה לעשות, התקשרו למומחים בתחום

אם לא הצלחתם באחת השיטות להסרת כתמים או שאתם חוששים לנסות, דעו תמיד שיש אנשים שמומחים בתחום ויכולים לבצע זאת במקומכם.

היום יש חברות ניקוי שמגיעות עד אליכם הביתה לבצע את הניקוי עם מכונה ייעודית שמזריקה חומר ניקוי מותאם לתוך הבד, מפרקת את הכתמים ושואבת אותם חזרה אל המכונה.

ניקוי מהסוג הזה ניתן לבצע על ספות, כורסאות, שטיחים, שלל מוצרי טקסטיל ומזרונים. ניתן להזמין את המנקים לאורך כל שעות היום בהתאמה לזמן שלכם.

המאמר נכתב באדיבות חברת –  נקי ברגע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *