עקרונות הפנג שואי מושרשים בקידום זרימת אנרגיה חיובית, או ‘צ’י’, וניתן ליישם אותם בהיבטים שונים של עיצוב הבית. במיוחד בעיצוב מטבחים, שבו החלל הזה משמש לרוב כלב הבית, יישום הפנג שואי יכול ליצור חלל מזמין, נוח ומשגשג יותר.

השפעת הצבע בפנג שואי

צבע ממלא תפקיד משמעותי בפנג שואי, מכיוון שהוא יכול להשפיע עמוקות על מצב הרוח והאנרגיה. בפנג שואי, כל צבע מייצג אלמנטים שונים (עץ, אש, אדמה, מתכת ומים), וניתן להשתמש בהם כדי לשפר את האנרגיה של החלל. השימוש בצבע במטבח, אם כן, אינו רק עניין של אסתטיקה; הוא גם יכול לתרום לאיזון הכללי של הבית שלך ולבריאותם של החיים בו. כאן נסביר מה עדיף, מטבח צהוב או מטבח כחול:

מטבח צהוב

מטבח צהוב: אלמנט האש

צהוב, בפנג שואי, מזוהה עם אלמנט האש, המסמל הזנה ואוכל ולכן נחשב לצבע מתאים למטבחים. מטבח צהוב יכול ליצור אווירה חמימה, מזמינה, מעוררת שיחה וחיבור. הצבע הצהוב קשור גם לשמש, ומסמל אושר ושמחה. עם זאת, מכיוון שאלמנט האש מתייחס גם לתשוקה ואנרגיה גבוהה, יש להימנע משימוש מוגזם בצהוב כדי להבטיח שהוא לא יגבר על האיזון ויהפוך לחוסר שקט.

מטבח כחול: אלמנט המים

כחול, לעומת זאת, קשור לאלמנט המים בפנג שואי. אלמנט זה מסמל רעננות, רגיעה וטוהר. מטבח כחול יכול ליצור אווירה מרגיעה ומשלווה, אידיאלית עבור אלה שרוצים להפוך את המטבח שלהם למקום מפלט שליו. עם זאת, ראוי לציין שאלמנט המים קשור גם לתחושות של התבוננות פנימית ובידוד, אז היזהרו לא להשתמש יותר מדי בכחול, מכיוון שהוא עלול ליצור תחושה של מלנכוליה או ניתוק.

יצירת האיזון הנכון

אז, האם כדאי לבחור מטבח צהוב או כחול? בפנג שואי הכל עניין של איזון. בהתאם לסוג האנרגיה שברצונכם לטפח במטבח שלכם, אתם עשויים להישען על צבע זה או אחר. אם אתם רוצים מטבח תוסס וחברותי, צהוב יכול להיות הבחירה המושלמת. אם אתם מעדיפים מרחב שליו , כחול עשוי להתאים יותר.

עם זאת, המפתח הוא למצוא איזון בין האלמנטים השונים. מטבח המשלב את שני הצבעים, אולי קיר צהוב עם אקססוריז כחולים כמו אגרטל זכוכית קטן כחול או להיפך, ארונות מטבח כחולים ואקססוריז צהובים. מה שיכול להציע את הטוב משני העולמות, לקדם גם חום וגם רוגע.

הבחירה בין מטבח צהוב לכחול בפנג שואי תלויה באווירה שתרצו ליצור. ללא קשר לבחירתכם, זכרו את עקרונות האיזון וההרמוניה כדי להבטיח שהמטבח שלכם יהפוך למקור אנרגיה חיובית בביתכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *